onsdag 3. juni 2015

Etikkete

De fleste produkter har noe vi kaller etikette på seg. både som reklame, vise hvem som har produsert produktet og hva produktet inneholder. Det som skaper en god etikette er at det fremhever produktet.


nikon D60, innstilling Auto. redigert i picasa
Her har vi en enkel etikette for eplesyltetøy, eplene (produktet) befinner seg i det gylne snitt. De er grønne og blir fremhevet for å friste kunden. siden dette er et produkt som er laget av frukt, burde man ha friske og rene epler som "modeller" for å få det til og friste mer.

Nikon D60, innstilling Auto, redigert i picasa
 Denne etiketten har en mørkere ramme rundt, kanskje det gjør eplene svakere i farge? vi har en enkel blondeduk i bakgrunnen og epler og skrift i det gylne snitt. vi setter bevist eplene på venstre side siden det er fra venstre til høyre vi leser, på denne måten ser kjøperen eplene og forstår med en gang at dette er et produkt med epler i.
Nikon D60, innstilling Auto, redigert i picasa.
Etiketten skal være ren, enkel og forståelig, men også fristende. ta gjerne med et slagord, bevis kjøperen hvorfor ditt produkt er det beste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar